Igal ruumil on oma energia, oma hing, ja kui see energia on millegi või kellegi poolt häiritud, tekitab seal ruumis olemine meile seletamatut ebamugavust. Me kõik teame kaubanduspindasid, mille sildid “Siin avame varsti…”, “Suletud” ja “Üürile anda” vahelduvad kiiremini kui aastaajad. Samas on ärisid, mis õitsevad ühes asukohas aastaid ega tunne puudust kasumist ega klientidest.
Sinu äripinna visuaalist peegeldub selge sõnum kliendile, seega on harmoonia loomine detailide ja terviku vahel eesmärk omaette. Paljud ettevõtjad ei tee enam saladust, et on kasutanud oma büroo- või kaubanduspinna ülesehitamisel ja sisustamisel feng shui põhimõtteid või kasutanud oskuslikult teadmisi inimese meelelistest tajudest. Eesmärk on igal juhul tekitada ruumisolijatele mugavustunne ja soov konkreetses kohas pikemalt viibida, mis kattub ka kaupmehe ühe tähtsaima ülesandega – luua atmosfäär, kus kliendil oleks meelepärane olemine, mis pikendab kaupluses veedetud aeg ja suurendab ka ostu(de) sooritamise tõenäosust ning arvu.
Asukoha valik on kindlasti üks võtmeelemente, kus tasuks koha konkreetsemad “head ja vead”, äri sisule vastavalt, ka tunnetuslikult läbi mõelda. Kas mind on lihtne leida, kas ma eristun arusaadavalt ja originaalselt jne. Klient peab saama eeltöö pakutava toote või teenuse osas ära teha juba enne sisenemist, seega mängib olulist rolli ettevõtte või brändi logo paigutus hästinähtavale kohale, samuti vaateakende dekoratsioon, avatud sissekäik ja üldine valgustus. Viimasega on võimalik luua hubasust ja tuua tooteid paremini esile, aga ka rikkuda üldist atmosfääri, sest liiga ere valgus ärritab meeli ja tekitab kliendis ebamugavust.
Sama on ka erinevate värvide ja mustrite kasutamisega. Teravad ja liiga jõulised mustrid ja erksad värvid võivad liigse kasutuse korral mõjuda agressiivselt ja pealetükkivalt, kuid olenevalt tootest või teenusest, aitavad teadliku kasutuse korral äratada huvi ja tõsta müüki. Maa- ja looduslähedased toonid mõjuvad alati rahustavalt ja tekitavad kindlustunnet. Märksõnaks on iga värvi puhul siiski mõõdukas kasutus ning värvid, mida oma logo või äripinna kujunduses kasutate, peaksid teenima ja aitama soodustada äri eesmärke.

Vinoteek
Muusika mõjutab meie emotsioone olulisemalt kui tegelikult arvame. Tempo, helitugevus ja žanr on määrava tähtsusega ning ühtegi žanri ei tohiks siinkohal välistada – taustamuusika valik peaks lähtuma sinu äri kontseptsioonist ja klientuurist. Žanri tähtsuse koha pealt võib näitena välja tuua ühes vinoteegis läbi viidud uuring, kus tavapärane taustamuusika vahetati välja klassikalise muusika vastu. Uuringu perioodil suurenes oluliselt keskmisest kallimate veinide müük, mida seondati just klassikalise muusikaga, mida arvatakse rõhutavat isiksuseomadusi nagu haritus ja intelligentsus.
Peamiselt noortele suunatud brändi aitab kindlasti paremini müüa valjem ja elavam muusikaline taust, restoranis või kohvikus tasub see aga välja vahetada millegi aeglasema ja vähem agressiivsema vastu. Helitugevus ei peaks lubama muusikal üle vestluse domineerida.
Mõnedki toitlustuskohad on nii interjööri sisustamisel kui muusikavalikul jäänud truuks kindlale ajastule või köögile ja suutnud seeläbi luua originaalse olustiku, mis ei jäta austajaile kohavalikul kahtlusi. India restoranis Soome rock-muusikat kuulates aga tekiks kindlasti mõned küsimärgid.
Tulles veel korra tagasi feng shui filosoofia juurde – kõik saab alguse puhtusest ja korrast. Loo oma kliendile mugav, hoolitsetud ja loogiline (ostu)keskkond. Mida kooskõlalisem on tervik, seda suurem on võimalus, et klient sind ka tulevikus korduvalt külastab.